Posted by admin on October - 30 - 2018 | 0 Comment

Układ hamulcowy kreuje się z tarcz, klocków, wężyków i pompy. Każdy z tych detalów wykonuje odpowiedzialne zadanie. Do układu nalewa się wyjątkowego płynu hamulcowego. Bez niego hamowanie nie jest dopuszczalne. Gdy już uzupełnimy płyn w zbiorniczku, pompa wtłacza go do wężyków. Pod wpływem nacisku na pedał hamulca przygotowawczego, ciśnienie płynu w układnie zwiększa się. Porusza to klockiem hamulcowym, jaki jest dociskany do tarczy. Tarcze hamulca z reguły wykonane są ze stali. Powinny być one wentylowane, bo w czasie długiego okresu hamowania, temperatura tarczy jest niezmiernie wysoka – przetestuj zaciski wabco. Oprócz fundamentalnego hamulca roboczego, w samochodzie znajduję się również hamulec ręczny. Nie jest używany podczas jazdy. Chyba, że jest to rajd wyczynowy na torach wyścigowych. Przeważnie znajduję się on pomiędzy przednimi siedzeniami wozu. Do rączki hamulca ręcznego przypięta jest wyjątkowa linka, która prowadzi do układu. Przy hamulcu ręcznym nie występują klocki i tarcze, lecz szczęki hamulcowe, odnajdujące się wewnątrz bębnów tylnich kół.

Comments are closed.